WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield...

Diskutiere und helfe bei WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield... im Bereich Microsoft Office im Windows Info bei einer Lösung; Since the last update in Oct 2017, form fields containing cross-references to page numbers are no longer correctly resolved in header and footer. They... Dieses Thema im Forum "Microsoft Office" wurde erstellt von KrisWetzel, 23. Oktober 2017.

  1. KrisWetzel
    KrisWetzel Gast

    WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield...


    Since the last update in Oct 2017, form fields containing cross-references to page numbers are no longer correctly resolved in header and footer. They stay the same throughout the document, irrespective of the actual page number; updating the field has no effect. However, outside of header and footer, the results are correct. Also, the field code {PAGE} itself seems to be correctly resolved even in the header.

    Seit dem letzten Update im Oktober 2017 werden in Formularfeldern Verweise auf Seitennummern in den Kopf- und Fußzeilen nicht mehr korrekt berechnet; sie ändern sich über das gesamte Dokument nicht, statt sich den Seitenzahlen anzupassen. Aktualisieren des Feldes hat keine Wirkung. Im Textkörper werden die Formeln weiterhin richtig berechnet. Die Feldfunktion "Seite" selbst wird auch im Kopf korrekt aufgelöst.

    Beispiel

    [​IMG]
     
  2. KrisWetzel Win User

    WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield wrong results in header and footer

    Nun ist ein weiterer Update eingespielt, und es wird wieder richtig gerechnet. Besten Dank für alle Beiträge.
  3. KrisWetzel Win User

    WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield wrong results in header and footer

    Nun, dann bleibt wohl nichts als zu warten.

    Um übrigens ganz sicher zu gehen, dass wir über das Gleiche reden, habe ich in Ergänzung zu meinem ursprünglichen, etwas unübersichtlichen Beispiel einen ganz einfachen Fall beigefügt, in dem das Fehlverhalten klar zum Ausdruck
    kommt.

    Eingeschleppt wurde der Fehler meines Erachtens durch das „Kumulative Update für Windows 10 Version 1703 für x64-basierte Systeme (KB4041676)“, das am 11.10. auf meinem Rechner technisch korrekt installiert worden
    ist. Auf meinem letzten Ausdruck vom 8.10. ist jedenfalls noch richtig gerechnet worden.
  4. -CHF- Win User

    WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield wrong results in header and footer

    Hallo Verena,

    da das auf meinen verschiedenen Rechnern reproduzierbar ist, erübrigt sich eine Reparatur.

    Der Fehler liegt in Word2016/Word365 an der Berechnung von

    { = { PAGE } / 28 }

    hier zieht Word2016 die Angabe aus der ersten Berechnung (da Kopfzeilen ja nicht eindeutig sind) = ersten Seite.

    Word 2013 rechnet da korrekt.
  5. KrisWetzel Win User

    WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield wrong results in header and footer

    Und hier das Beispiel:


    [​IMG]
  6. Verena_B Win User

    WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield wrong results in header and footer

    Hallo Kris,

    ich kann nachvollziehen wie frustrierend das sein muss.

    Versuche doch bitte einmal dein
    Office zu reparieren
    . Das könnte helfen dein Problem zu lösen.

    Falls das Problem nach der Reperatur weiterhin bestehen sollte, melde dich doch bitte nochmal.

    Falls du weitere Fragen in hast, sind wir gerne für dich da.

    LG,

    Verena B.
  7. User Advert


    Hi,

    willkommen im Windows Forum!
Thema:

WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield... - Microsoft Office

Die Seite wird geladen...

WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield... - Similar Threads - WORD 2016 since

Forum Datum

Was ist Yield Farming?

Was ist Yield Farming?: Kann mir jemand hier helfen mehr über das Yield Farming zu erfahren. Wo kann ich Infos dazu im Web finden? LG
Umfragen 20. Februar 2023

Is there a way to number OneNote pages similar to Word with a function or a plugin? e.g. 1,...

Is there a way to number OneNote pages similar to Word with a function or a plugin? e.g. 1,...: I would like to organise my pages by numbering them but doing it manually is a bit of a pain everytime I change something.
Microsoft Office 20. Oktober 2021

WORD macro unlink all fields. Problem with page numbers

WORD macro unlink all fields. Problem with page numbers: Hi I want to unlink all fields in a word document with a macro. It works with the following VBA code. But when I have page numbers multiple pages in a document the numbers will just show "1" on...
Microsoft Office 1. Dezember 2020

cant add phone number to aliases

cant add phone number to aliases: Hello, i try to add an alias or better said a phone number to https://account.live.com/names/Manage Seems like the number ranges used by my mobile operator are not allowed by Microsoft on that...
Outlook.com 21. September 2020

OneNote not working since last update!

OneNote not working since last update!: I have installed the newest version of one note on my ipad with ios13. If the ipad is connected to the internet it shows the last notebook i have edited, but every thing is frozen. i can not edit...
Microsoft Office 28. Oktober 2019

Office 2016, Word, WordArt, Formen

Office 2016, Word, WordArt, Formen: Windows 10 Prof. 64-bit, Home & Sutdent 2016 32-bit Hallo, nach dem Umstieg von Home& Student 2010 auf Home&Sutdent 2016 habe ich versucht in Word einen Text zu biegen. Ich wollte entweder...
Microsoft Office 8. März 2019

word vba custom page numbers

word vba custom page numbers: I would like to add a custom page numbering to my word doc, which would look like "1a, 2a, 3a, ..." or "5.1, 5.2, 5.3, ..." for example. Also it would be amazing, if this would show up in the...
Microsoft Office 15. Januar 2019
WORD 2016: since last update in Oct 2017, form fields referring to page numbers yield... solved
  1. Diese Seite verwendet Cookies, um Inhalte zu personalisieren, diese deiner Erfahrung anzupassen und dich nach der Registrierung angemeldet zu halten.
    Auf dieser Website werden Cookies für die Zugriffsanalyse und Anzeigenmessung verwendet.
    Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.