Installer requires IE to open, but it's somehow blocked

Diskutiere und helfe bei Installer requires IE to open, but it's somehow blocked im Bereich Games und Spiele im Windows Info bei einer Lösung; Hi My problem is, I need 2 installers (for flightsiming; Active Sky 16 & Digital Design Salzburg for P3D) to open up a window in Internet Explorer,... Dieses Thema im Forum "Games und Spiele" wurde erstellt von GernotMoser, 3. November 2016.

1. Installer requires IE to open, but it's somehow blocked

Hi

My problem is, I need 2 installers (for flightsiming; Active Sky 16 & Digital Design Salzburg for P3D) to open up a window in Internet Explorer, just to enter registration details for activation, but IE11 is somehow not opening up for me and only gives me this message:

"Microsoft Internet Explorer 5.01 or higher is required to run this program
    You do not currently have Microsoft Internet Explorer installed, or it is not working correctly. Obtain a newer version at microsoft.com and then run the setup again."

But Internet Explorer 11 is correctly installed and working fine, it is ticked in the control panel under "activate and deactivate windows features", sfc /scannow didn't detect any missing files, and I even tried to reinstall IE, still nothing working.

So it seems something is blocking IE to open up, if started via another program (installers in this case).

I run Windows 10 64bit, updated from 8.1 and respectively 8. Internet Explorer and other browsers like Edge and Google Chrome are working fine, also switching between default browsers didn't help.

How can I fix this?

[verschoben]

2. User Advert

Hi,

willkommen im Windows Forum!
Thema:

Installer requires IE to open, but it's somehow blocked - Games und Spiele

Die Seite wird geladen...

Installer requires IE to open, but it's somehow blocked - Similar Threads - Installer requires open

Forum Datum

Pc Blocked - Virus

Pc Blocked - Virus: Hello. I was looking some clips at internet and then some website pop up. Right after i got warning from Windows abouth virus. What should i do? I have turned comp off and then again on, but its...
Windows Security 17. Dezember 2018

Unable to open Outlook 2002

Unable to open Outlook 2002: Split from this thread. Ich habe auf meinem PC Outlook 2002 installiert und verwende dieses Programm für Kontakte. Jetzt kann ich es nicht mehr öffnen. Fehlermeldung: IE5Setup durchführen....
Microsoft Office 5. Januar 2018

Open Office

Open Office: Hallo mein Drucker Canon Pixma MX 310 druck keine Dokumente aus Open Office mehr
Microsoft Office 30. November 2017

Open Office

Open Office: Hallo mein Drucker Canon Pixma MX 310 druck keine Dokumente aus Open Office mehr
Microsoft Office 29. November 2017

Outlook 15.31: Send emails not send but moved to drafts

Outlook 15.31: Send emails not send but moved to drafts: Hi everybody, after the last Outlook (on Mac) update to 15.31 (170216) I experience some weird problem that some emails are not send after pressing the send button, but moved to drafts instead....
Microsoft Office 21. Februar 2017

Settings Problem, the Settings App starts but the window doesn't open

Settings Problem, the Settings App starts but the window doesn't open: So, I've googled about the Settings Problem, and I've tried every Solution that I've found and nothing works. Even the troubleshooting that should fix it doesn't. I've noticed that most people...
Apps 5. Dezember 2016

IE 8

IE 8: Hallo! Gibt es bereits erfahrungen mit der finalen Beta-Version des IE 8?
Software 22. Februar 2009
Installer requires IE to open, but it's somehow blocked solved
  1. Diese Seite verwendet Cookies, um Inhalte zu personalisieren, diese deiner Erfahrung anzupassen und dich nach der Registrierung angemeldet zu halten.
    Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.