Issue with Font Lining Property in PDF's

Diskutiere und helfe bei Issue with Font Lining Property in PDF's im Bereich Microsoft Office im Windows Info bei einer Lösung; There is an issue with the character lining property (Advanced Typography, Number forms) in combination with Corbel and Candara (and maybe other... Dieses Thema im Forum "Microsoft Office" wurde erstellt von JakubStejskal, 9. Juli 2019.

1. Issue with Font Lining Property in PDF's

There is an issue with the character lining property (Advanced Typography, Number forms) in combination with Corbel and Candara (and maybe other fonts).

The standard format style is set to “lining”. It works in Word, but the PDF then contains a weird mix of “lining” and “old style” figures. It occurs with every Windows PDF Exporter I tried, even Macs show the same behaviour with these files.

The screenshot shows MS Word on the left and the outcome as a PDF on the right. The document is a CV.

The issue occurs in the dates and the footer.

To solve it quickly, I changed the font formating here and there to Calibri.

Here you can also find a word file, which produces this issue:

https://www.dropbox.com/s/vuaibq5j8nnln4y/Praktika.docx?dl=0

Any ideas?

2. User Advert

Hi,

willkommen im Windows Forum!
Thema:

Issue with Font Lining Property in PDF's - Microsoft Office

Die Seite wird geladen...

Issue with Font Lining Property in PDF's - Similar Threads - Issue with Font

Forum Datum

outlook issue

outlook issue: Hello team, Please help me to solve my issue. I can not add my company mailbox *** Die E-Mail-Adresse wurde aus Datenschutzgründen entfernt. *** with the error message "An encrypted...
Outlook.com 19. Februar 2019

Wartezeiten bei PDF's in OneNote

Wartezeiten bei PDF's in OneNote: Hi, ich verwende OneNote auf meinem Surface Book 2 um dort die Skripte aus der Uni zu sammeln und dann mit Notizen zu versehen. Wenn ich jedoch eine pdf an OneNote sende und in meinem Notizbuch...
Microsoft Office 23. Oktober 2018

Issues with capacitive pens on Microsoft Surface

Issues with capacitive pens on Microsoft Surface: I'm running Windows 10 1803 on a Surface Pro 2017 (i5/8GB). Most of the time I'm taking notes in college using OneNote. That's where I've encountered some weird issues: From time to time (days to...
Surface 13. Oktober 2018

Font Dropdown List Issues

Font Dropdown List Issues: Good day, One of our computers has encountered the issue that when you click on the font dropdown list in any Office application, it shows a long (high) list of whitespace. Fonts can still be...
Microsoft Office 24. September 2018

Dateigrösse eines gespeicherten PDF's

Dateigrösse eines gespeicherten PDF's: Hallo Beim abspeichern eines 1-seitigen Exceldokuments mit Kopf- und Fusszeilen als PDF (via Speicher unter), ist mir aufgefallen, dass die resultierende Dateigrösse massiv grösser ist, als wenn...
Microsoft Office 14. August 2018

Word Font

Word Font: Kann man eine bestimmte Schriftart zum schnellen Wechsel auf der Symbolleiste einrichten? Ich möchte aber genauso schnell zu meinem Standartfont zurück wechseln können.
Microsoft Office 26. April 2018

mehrere PDF's einfügen

mehrere PDF's einfügen: Seit kurzem kann ich auf meinem OneNote nicht mehr mehrere PDF's nacheinander einfügen. Wenn ich One Note öffne, kann ich das erste PDF einfügen. Versuche ich ein zweites PDF einzufügen,...
Microsoft Office 7. November 2017
Issue with Font Lining Property in PDF's solved
  1. Diese Seite verwendet Cookies, um Inhalte zu personalisieren, diese deiner Erfahrung anzupassen und dich nach der Registrierung angemeldet zu halten.
    Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.