Microsoft 365 Defender - Attack simulation training status=error

Diskutiere und helfe bei Microsoft 365 Defender - Attack simulation training status=error im Bereich Microsoft Office im Windows Info bei einer Lösung; Hello everyone,i would like to start the attack simulation via Defender.Unfortunately, there is a problem:I am an admin user with the following... Dieses Thema im Forum "Microsoft Office" wurde erstellt von Ekrem_459, 8. August 2024.

  1. Ekrem_459
    Ekrem_459 Gast

    Microsoft 365 Defender - Attack simulation training status=error


    Hello everyone,i would like to start the attack simulation via Defender.Unfortunately, there is a problem:I am an admin user with the following licences/roles: M365 E3 and E5 Sec. licence. + Attack simulation administrator role.As soon as I send a test simulation, the status "Error" appears immediately.What could be the reason for this? The licences/roles should fit? I have also tried various browsers, but without success.I would be grateful for any advice!VG and thank youEkrem
     
  2. Wolf Spohr Win User

    Microsoft Dynamics 365 Virtual Training Day: Fundamentals (CRM)

    Guen Morgen,
    Bitte entschuldige die Umstände hier einiges zu dem Thema Zertifizierung und Support:
    Zertifizierungsunterstützung | Microsoft Learn
    Butte eröffne eine Anfrage wie hier:
    Microsoft Virtual Training Day: 365 Fundamentals - Training, Certification, and Program Support
    Hier noch der direckte Link zum Suport:
    Schulungs-, Zertifizierungs- und Programmsupport (microsoft.com)
    Ich freue mich auf Deine Rückmeldung
    Mit freundlichem Gruß
    Wolf Fabian Spohr
    Microsoft Office 365 Business Support
  3. VladiS111 Win User

    Häcker-Attacke

    Was hat die Frage mit Microsoft 365 Family zu tun?

    Wie kommst du auf einen Hacker-Angriff?

    Meine Email-Adresse im Outlook- Programm im Office365 wurde beschädigt ,sprich,kein Senden und kein Empfang mehr von Emails.
    was heißt "beschädigt"? Senden/Empfangen nicht möglich sagt keinem was.

    Welche Fehlermeldung sieht man beim Versuch, eine Mail zu senden bzw. die Mails zu empfangen?

    Habe zunächst einmal eine neue MAIL-Adresse , sprich Domain Email Adresse angelegt ,funktioniert aber ist nicht sehr konstant im Ablauf.
    auf welcher Domäne? Was heißt nicht sehr konstant?

    Welche Angaben sollte ich zur schnellen Lösungsfindung bei Fragen zu Windows 10 machen?

    Wenn du keine genaue Problembeschreibung liefern kannst, suche bitte nach einem Fachkundigen vor Ort.
  4. Ezzati Win User

    Microsoft Defender 365

    Hi,
    Happy new year and Thanks for reply and information.
    What I am trying to do is deactivating Microsoft 365 defender for some email addresses(10-15 emails). Because I have to test the performance of another anti spam tool. Currently 365 defender works for all email addresses and it does not allow me to check other one.
    Thank you
  5. Ravikumar Vadamalai Win User

    Microsoft Defender 365

    Hello,

    Greetings for the day!
    I’m an Independent Advisor and Microsoft user like you. Thanks for posting the query here at this forum.

    Are you using the Microsoft Defender in Office 365 for any on-premises or cloud mailboxes ?

    The following are the primary ways you can use Defender for Office 365 for message protection:

    1. In a Defender for Office 365 filtering-only scenario, Defender for Office 365 provides cloud-based email protection for your on-premises Exchange Server environment or any other on-premises SMTP email solution.

    2. Defender for Office 365 can be enabled to protect Exchange Online cloud-hosted mailboxes.

    3. In a hybrid deployment, Defender for Office 365 can be configured to protect your messaging environment and control mail routing when you have a mix of on-premises and cloud mailboxes with Exchange Online Protection for inbound email filtering.

    Please find the details below.
    https://learn.microsoft.com/en-us/o...dvanced-threat-protection-service-description

    Incase if you want to exclude any particular program in Windows device from Microsoft defender,

    1. Select Start , then open Settings . Under Privacy & security , select Virus & threat protection.

    2. Under Virus & threat protection settings, select Manage settings, and then under Exclusions, select Add or remove exclusions.

    3. Select Add an exclusion, and then select from files, folders, file types, or process. A folder exclusion will apply to all subfolders within the folder as well.
    https://support.microsoft.com/windows/811816c0-4dfd-af4a-47e4-c301afe13b26

    Hope this information helps. Please feel free to get back if you have any questions.

    Thank you!
    Ravikumar
    Help the next person who has this issue by indicating if this reply solved your problem. Click Yes or No below.
  6. Galin Karlovv Win User

    Microsoft 365 Business Standard oder Premium

    Hallo Mezzo,
    <br />Microsoft 365 Business Standard und Premium bieten mehrere Deinste und Funktionen an. Die Pläne kannst du hier vegleichen.
    <br />Microsoft 365 hat nicht genau die von dir beschriebenen Funktionen, aber man kann die Zusammenarbeit mit den Kollegen selbst organisieren.
    <br />Microsoft Planner, Microsoft Teams und Microsoft 365 Gruppen haben mehrere Optionen die Arbeit mit den Kunden zu organisieren.
    <br />Mit freundlichen Grüssen
    <br />Galin Karlov
    <br />Microsoft Support Engineer
    <br />
  7. User Advert


    Hi,

    willkommen im Windows Forum!
Thema:

Microsoft 365 Defender - Attack simulation training status=error - Microsoft Office

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