OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI

Diskutiere und helfe bei OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI im Bereich Microsoft Office im Windows Info bei einer Lösung; In the actual version of OneDrive for iPad 12.19.5 and the iPad OS 14.4, it is not possible any more to open any file saved in OneDrive from a... Dieses Thema im Forum "Microsoft Office" wurde erstellt von hanspeter.siegfried, 2. März 2021.

  1. OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI


    In the actual version of OneDrive for iPad 12.19.5 and the iPad OS 14.4, it is not possible any more to open any file saved in OneDrive from a non-Microsoft app – included the files app:


    The OneDrive folder as an address to open files from simply disappeared from the open dialog of any non-Microsoft application.


    This makes OneDrive for iPad virtually unusable.


    In many companies and schools, OneDrive is not only a place to collaborate within the office365 applications, but also a "generic" cloud, where any files are shared. It's new disability makes it worthless as a cloud application for schools and companies.

    Please, restore the ability to open files from OneDrive folders with any app on an iPad!


    Thanks in advance!

    Hanspeter
     
  2. Alexandar Petrov Win User

    OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI

    Hello Hanspeter,
    <br />
    <br />Thank you for your request.
    <br />
    <br />Wenn man OneDrive mit dem Office Anwendungen nutzen kann, ist das keine Angelegenheit, sondern Design. Da sind bereits einige Verbesserungsideen dafür im UserVoice, aber keinen Entwickler hat kommentiert und möglicherweise wird diese Funktion nicht implementiert.
    <br />
    <br /> Yours sincerely
    <br />Alexander Petrov
    <br />Microsoft Office 365 Support Engineer
    <br />
  3. hanspeter.siegfried Win User

    OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI

    Hello everybody!

    As of March 9th, the problem seems to be resolved:
    <br />It's possible again to select OneDrive in the setting of the Files app on iPad OS.
    <br />When it's selected here, files on OneDrive can seemingly be opened in any app on the iPad.

    Many thanks for having fixed the issue!
    <br />Hanspeter
    <br />
  4. hanspeter.siegfried Win User

    OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI

    Wenn man OneDrive mit dem Office Anwendungen nutzen kann, ist das keine Angelegenheit, sondern Design. Da sind bereits einige Verbesserungsideen dafür im UserVoice, aber keinen Entwickler hat kommentiert und möglicherweise wird diese Funktion nicht implementiert.
    Hello Alexandar
    <br />(Feel free to reply me in english!)
    Your reply does not really touch my problem: It actually WAS possible to open files stored on OneDrive e.g. from the files app. But as of the last update this possibility seems to be removed.
    <br />Please don't tell me that Microsoft does not want the users to use use OneDrive as a generic file sharing cloud! This must be a bug! And – as I told you before – it's new!
    <br />Some weeks ago, there wasn't any problem to import e.g. a pdf stored on OneDrive from the GoodNotes app. No, it's become impossible.
    <br />Thank you in advance for telling the developers to fix that!
    <br />Kind regards
    <br />Hanspeter
    <br />
  5. Hilla B. Win User

    Datenverlust während Switch von Unlizensiert zu Lizensiert

    Hi, Stefan Ahrnsen.

    Where did you save this file?

    On desktop or Onedrive?

    If you saved to desktop, go to the Temp folder on your computer. Search for all files that are the same size as your PPT file and open them directly in PowerPoint.

    Access temp folder:

    Open the start menu > Type: %temp% > OK

    Make sure your file is there. If not, let me know!
  6. Chris (K) Win User

    Notizbücher nach Update von Windows 10 1703 auf 1809 leer

    Hallo Bernd,

    danke für den Ansatz.

    Die beiden Technologien sind doch sehr Unterschiedlich und ich denke nicht, dass unser Problem damit zusammenhängt.

    Hinter Work Folder steckt ein anderer Ansatz als bei Offline Files (gerade um Sync-Problematiken aus dem Weg zu gehen).

    Bei den Offline Files hält der Client ja die Serverdatei als Kopie in irgendeinem Hidden-Folder vor und greift auch nur bei fehlender Verbindung zum Server auf diese Kopien zu.

    Bei Work Folder hat der Client eine eine Datei in seinem Ordner "Work Folder" (vollständig lokale Datei) und greift auch immer nur auf diese lokale Datei zu. Diese Datei wird dann bei Änderung und Aufhebung der Sperrung durch Schließen auf den Workfolderserver
    kopiert.

    Chris
  7. User Advert


    Hi,

    willkommen im Windows Forum!
Thema:

OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI - Microsoft Office

Die Seite wird geladen...

OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI - Similar Threads - OneDrive folder iPad

Forum Datum

Files vanished from OneDrive

Files vanished from OneDrive: Hey everyone,I'm using a Samsung Galaxy S23+ and today I was shocked to notice that: 1. all my local photos stored in DCIM/Camera were gone 2. It's the same for OneDrive, that I set up as my...
Microsoft Office 1. Dezember 2023

OneDrive - Delete folders or file sharing

OneDrive - Delete folders or file sharing: Aus diesem Thread ausgliedern. Hallo,dass die Dateien/Ordner nach beendigen der Freigabe erhalten bleiben, ist das erwartete Verhalten:beim Freigeben wird auf dem Server ein Link erzeugt, unter...
Microsoft Office 7. September 2023

Onedrive: Files on-demand funktioniert nicht

Onedrive: Files on-demand funktioniert nicht: Auf meinem Surface Go 3 mit Win11 habe ich neben einem OneDrive Personal Account noch zwei OneDrive for Business Accounts eingerichtet.Bei meine OneDrive Personal Account stelle ich fest, dass...
Apps 26. November 2021

Onedrive: Files on-demand funktioniert nicht

Onedrive: Files on-demand funktioniert nicht: Auf meinem Surface Go 3 mit Win11 habe ich neben einem OneDrive Personal Account noch zwei OneDrive for Business Accounts eingerichtet.Bei meine OneDrive Personal Account stelle ich fest, dass...
Games und Spiele 26. November 2021

Blocking users from downloading files on mobile devices

Blocking users from downloading files on mobile devices: I'm currently researching ways to restrict users from being able to download files on mobile devices, that are not managed by my company. I'm aware that Microsoft offers an easy solution for this,...
Microsoft Office 25. März 2021

Public folder hidden but accessible

Public folder hidden but accessible: Hallo, ich habe dieses Problem nun schon von mehreren Seiten angegriffen. Mein Problem: Ich benötige einen öffentlichen Aufgabenordner der zugreifbar aber versteckt ist. Es gibt derzeit ein...
Microsoft Office 22. Juni 2018

Welches GUI

Welches GUI: Hallo, Da mein Server nicht mehr so will wie ich und ich zur Fehlersuche zu faul bin bzw. die Fehlerbehebung eine simple Neuinstallation wäre, dacht ich mir. "Steig auf Linux um!" Gesagt getan:...
Alternative Betriebssysteme 28. Dezember 2006
OneDrive folder on iPad hidden from file system GUI solved
  1. Diese Seite verwendet Cookies, um Inhalte zu personalisieren, diese deiner Erfahrung anzupassen und dich nach der Registrierung angemeldet zu halten.
    Auf dieser Website werden Cookies für die Zugriffsanalyse und Anzeigenmessung verwendet.
    Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.